Monday 3 April 2017

Hati ini Milik Allah

assalamualaikum.
haish. lama sesangat dah x hapdate blog ni. sebabnya asyik tukaq handphone je haha. #alasan je kan??? hihu..

lama sgt ni apakata kita mulakan dengan flashback siapa kita. kenapa kita ada kat dunia ni. Allah jadikan kita hanya utk beribadah padanya. solat saja ke? eh. memang wajib tu..apa lagi ibadah? banyak .....berniaga pon satu ibadah.. berniaga kan satu bentuk pekerjaan. :)

saya? berniaga shaklee. ini kerja saya. moga Allah sentiasa lorongkan hati saya berniaga shaklee ni bukan untung yg utama..tapi moga dengan berniaga shaklee ni saya dapat bantu org lain utk sihat. dengan untung berniaga saya dapat bantu ahli keluarga saya.

apa kena dgn tajuk atas tu? ok. mcm ni. kita niaga apa pon mesti berharap org beli kan? tapi perasan x..bila org xjadi beli. hati kita gundah gulana kan?? saya pon pernah. dah seronok dok pm pm dgn customer..akhirnya dia kata "ok tq info..apa apa nnti saya bgtau"
masa tu hati dah kecewa kan...sob sob sob.. pastu kita update plak kat social media.. "tanya mcm mcm..sudahnya xnak beli pon.." ini CONTOH yer..hehehe..

ye. fbook aku. sukahati akula. sibuk apehal??

xsibuk. cuma jom amik satu ilmu. REDHA. bila berniaga kita punya mindset kena get ready apa jua keadaan. xboleh terlalu mengharap org akan beli barangan niaga kita. bila org xjd beli sekadar bertanya..sekadar servey harga..xapa.. kita berlapang dada.. sebab?? semua tahu rezeki rahsia Allah..tapi x semua berlapang dada bila rezeki yg dia harapkan bukan utk dia.

eleh..cakap senangla..cuba ko???

hahahahah...mesti kome dlm hati ckp gitu ek?? hahahahaha..saya melalui fasa itu.. tapi bukan dgn shaklee.. dgn barang dagangan lain. ewahhhh..hahaha

panjang kan?? hahah. ok pendeknya.. berlapang dada bila org xbeli dgn kita. rezeki Allah terlalu luas.. yakinlah. suatu hari dia akan datang dan beli dgn kita. sebab?? hati dia Allah yg pegang. bukan kita. kita mampu apa?? usaha dan doa.

sekian.

jom doakn saya berjaya dengan bisnes shaklee.

puan ikin
0135945926
pengedar shaklee ipoh | perak

Makin Tua Makin Tenang

 hai hampa. Assalamualaikum. hihi. lama sangat dah tak menaip. anak pon dah 3 orang. dah sekolah dah pon. how time flies omputih habaq kan. ...